Tilbaketrekning

Firmaets navn er ikke bare Nøgne Ø. Den er: Nøgne Ø, Det kompromissløse bryggeri, og det ser det ut til at de lever opp til.

Tilbaketrekning

Enkelte av våre lesere har etterlyst Chmiel Iunga IPA, som vi omtalte i vår artikkel om det nyeste slippet på Vinmonopolet. Denne var ikke å finne i butikkene og vi spurte Nøgne Ø, ved Markedsansvarlig Tom Young, hva som hadde skjedd her. Han gav oss følgende svar:

Tirsdag morgen:
I kantinen sitter bryggerne og drikker Chmiel Iunga IPA. Sensoriske vurderingsskjemaer blir fylt ut, samlet inn og oppsummert.

På et møte onsdag blir resultatet lagt frem:
Bryggerne liker ikke smaksutviklingen i Chmiel Iunga IPA!
Det er ikke snakk om bryggefeil eller usmaker. Kun at ølet har hatt en ugunstig smaksutvikling på flaske. IPA er ferskvare, og enkelte humletyper er mer flyktige enn andre over tid. Iunga var nok en slik humletype.

Bryggerne ønsker ikke at ølet skal lanseres.
– HÆ?
– Det skal lanseres på fredag! Flaskene er allerede distribuert landet rundt!
Bryggerne står på sitt: «dette er ikke det samme ølet som da det var ferskt, og vi kan ikke innestå for dette».

Operasjon tilbaketrekking iverksettes.
Vinmonopolet synes selvfølgelig at det er en særdeles dårlig idé å trekke et fullt salgbart øl to dager før lansering. Masse telefoner, eposter og forklaringer må til.

Vi beklager selvfølgelig at vi måtte gjøre dette, men kompromissløshet forplikter.

Tom Young
Markedsansvarlig
Nøgne Ø, Det kompromissløse bryggeri

Så får vi heller kose oss med noe av det andre ølet fra siste polslipp.

 

Skriv en kommentar