Bryggerhuset hiver seg på hype toget

Skal det være litt tog-NEIPA?

Bryggerhuset hiver seg på hype toget

NEIPA, eller Dobbel Dry Hopped Ales, er inn for tiden og svært mange har prøvd seg på stilen. Nå har også Bryggerhuset hos Aass kastet seg på hypen. De har selvironisk døpt ølet «Hype Train». Leder for Bryggerhuset, Gard Wigdahl Karlsnes, forteller om et lett rosa og uklart øl, med 9 gram humle per liter og en ABV på 6,0%. Humlene som er brukt er Jarrylo, Southern Promise, Lemondrop, Pacific Gem, Simcoe og Cascade. Forklaringen på fargen finner vi i resten av ingrediensene: Julebrus, chit-, havre-, cara-malt, laktose, flaket havre, kirsebær- og bringebær-konsentrat.

«Karboneringen» har de gjort med nitrogen. Noe som skal ha tilført en enda rikere munnfølelse og mindre syrlighet.

«Hype Train» er tilgjengelig på 20l KeyKeg og kan tappes med standard utstyr for KeyKegs. Det er kun brygget 800 liter og det er ikke planer om å gjenta eksperimentet.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke vises