Året som gikk: Atna
Vi har tatt en liten prat med Atna Øl, for å høre hvordan fjoråret gikk og prøve å lure ut av dem noen fremtidsplaner.
Her er litt kort noe av det som har skjedd hos Atna i 2013.
Atna melder om en salgsøkning på 60% fra 2012. Noe som gir en dobling på 2 år. Veksten kommer via nye kunder i både dagligvarehandelen og HoReCa. Listing hos Norgesgruppen, som frivillig lokalmat fra 1 juli, har gjort at ølet fra Atna har blitt tilgjengelig i mange Menybutikker i det ganske land – spesielt på Østlandet. De er også fornøyde med distribusjonen gjennom Rørosmat, og det denne har bidratt til.
Atna er fortsatt 3 ansatte, men ser for seg en videre økning av volumet i 2014. Noe som vil fremtvinge et behov for flere hender.
En viktig nisje for Atna er øl til bedrifter og arrangementer, med egne etiketter. Også denne delen økte solid i fjor.
De innrømmer at de har nye prosjekter på gang som de mener vil hjelpe til å øke volumet også i 2014, men holder ennå kortene tett til brystet samtidig som de lover å gi oss noe mer konkret etterhvert som prosjektene skrider frem.
Vis 3 kommentarer
Skjul kommentarer
Jan Egil
Hvor store volum er det egentlig snakk om?
Synes jeg ser mindre og mindre til Atnas øl…
Sammy Myklebust Svar til Jan Egil
80 000 liter solgt
(Beklager sent svar. Var på ferie uten Mac.)
Haffy
Mopedøl!
Det er stengt for kommentarer til denne artikkelen.