Pris til Nøgne Ø

Nøgne Ø har tatt hjem enda en pris. Denne gangen for merkevarenbygging, innovasjon og vekst.

Pris til Nøgne Ø

Dagligvareleverandørenes forening (DLF) er en interesseorganisasjon for merkevareleverandører til dagligvare- og serveringsmarkedet. De deler ut en årlig pris kalt «Årets Verdiskaper». Vinneren kåres gjennom en fagjury etter følgende kriterier:

  • Leverer på det viktigste for våre kunder
  • Merkevarebygger – tilfører våre kunder verdi gjennom sterke merkevarer
  • Innovasjon – tilfører bransjen noe nytt og spennende
  • Kunde- og forbrukerfordeler – tar tak i kunde og forbrukerbehov og tilfører verdi
  • Vekst – initiativet skal ha tilført vekst til våre kunder
  • Ledestjerne i bransjen

Årets vinner ble Nøgne Ø Det kompromissløse bryggeri. I juryens begrunnelse står det:

Nøgne Ø har bidratt til å levere på mangfold av kvalitet. Resultatet er 50 % kontinuerlig vekst siste 5 år og eksport til over 40 markeder. De har gjennom innovasjon og merkevarebygging i en utfordrende kategori hevet anseelsen for sine produkter. De har også som en åpen og imøtekommende bedrift bidratt til mangfold og et bredere tilbud, både gjennom flere konkurrenter og som vekst for sine kunder.

Vi stiller oss i rekken av gratulanter.

Skriv en kommentar