Brewhouse kjøper opp netthandelen til Craftco/Bryggselv
Brewhouse stepper inn som ny eier av netthandelen til Craftco/Bryggselv
Etter konkursen til Craftco/ Bryggselv tidligere i sommer kjøper Brewhouse, operatøren av nettbutikken Brewshop, opp delen av Craftco knyttet til nettdrift, inkludert domener, varemerker og kundelister, for cirka 350.000 kroner.
Dette oppkjøpet inkluderer imidlertid ikke de fysiske butikkene, noe som resulterer i tap av arbeidsplasser for de tidligere ansatte i Craftco. Totalt vil 24 personer bli berørt.
Det konkursrammede selskapet hadde en betydelig kundemasse som nå ville trenge en ny leverandør. Craftco var tidligere en ledende aktør i Norden, en posisjon Brewhouse nå har som mål å oppnå.
«Vårt primære mål er å bli størst i Europa. Vi ser et stort potensial for å doble inntektene våre i nær fremtid med vårt talentfulle team. Vi trenger bare å være forsiktige, innovere og unngå de samme utfordringene som andre i bransjen har møtt» sier Manfred Skårsmoen, gründeren av Brewhouse, i et intervju med DN.
Han røper også at de har ambisiøse planer om å utvikle Brewhouse og målrette seg mot et mer internasjonalt marked. Mens konkurrentens konkurs har gitt et løft for Brewhouse, understreker Skårsmoen at det å miste en god utfordrer og potensiell partner er beklagelig.
«Konkursen deres kom som et sjokk for mange, inkludert oss» sier Skårsmoen og fortsetter «Craftco har vært en sterk konkurrent med god forretningsetikk. Til tross for at konkursen har gitt oss økte muligheter, er det fortsatt trist å se dem gå». Han mener at Brewhouse kanskje ikke hadde kommet i stand dersom konkurrenten de nå kjøper ikke allerede hadde vært tilstede i markedet da Brewhouse startet opp i 2015.
Skriv en kommentar
Skjul kommentarer